Stokrotka, sieć z polskim kapitałem, podjęła działania zmierzające do wykluczenia ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego. Przewidywany przez spółkę czas zakończenia procesu to koniec 2025 roku.
Obecnie Stokrotka obejmuje ponad 380 sklepów w formacie supermarketu typu proximity zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. W oficjalnym oświadczeniu Stokrotka zadeklarowała chęć dołączenia do grona sieci handlowych promujących pozytywne zmiany na rzecz zwierząt. Wyraziła też nadzieję, że takie działania podejmowane przez sieci handlowe, przyczynią się do poprawy warunków życia kur niosek w Polsce.
Obecnie rezygnacja z kupna, użycia i sprzedaży jajek z chowu klatkowego to jeden najlepszych kroków jakie sklepy, restauracje i inne podmioty związane z branżą spożywczą mogą zrobić dla dobrostanu zwierząt hodowlanych. Jest tak, ponieważ hodowla klatkowa kur należy do najokrutniejszych praktyk przemysłowych, a równocześnie dotyczy największej, obok brojlerów (kurczaków hodowanych na mięso) i ryb, liczby zwierząt. W Polsce każdego roku hoduje się i zabija około 40 milionów kur niosek.
otwarteklatki.pl