Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
17
N, Gru

Polska branża pierzarska – nowa strategia aktywnego działania na rynku globalnym.

Po raz kolejny polska branża pierzarska spotkała się na wspólnym posiedzeniu 17 listopada w Toruniu. To już drugie spotkanie Federacji Eksporterów Polskiego Puchu i Pierza w tym roku. Federację tworzy 10 wiodących polskich firm zajmujących się produkcją i przetwórstwem pierza i puchu. Przedsiębiorcy spotkali się aby dyskutować nad bieżącymi tematami i wyzwaniami w branży pierzarskiej.

Wśród najważniejszych tematów znalazła się debata nad formułą dalszego funkcjonowania Federacji, jej zadaniami i celami strategicznymi. Od przyszłego roku Federacja stawia sobie ambitne cele zwiększenia swojej aktywności, zwłaszcza w zakresie promocji oraz ochrony marki polskiego puchu – jednego ze sztandarowych produktów eksportowych Polski. Jest to istotne w kontekście licznych doniesień o fałszowaniu polskiego surowca na rynkach zagranicznych.

W czasie posiedzenia zaktualizowano listę kluczowych zadań, którymi powinna zająć się Federacja w nadchodzącym czasie. Lista obejmuje takie zadania jak m.in.: komunikacja ze stowarzyszeniami branżowymi na rynkach importujących polski puch, gromadzenie i systematyzowanie statystyk handlowych, gwarantowanie polskiego pochodzenia surowców (traceability), czy opracowywanie publicznych raportów z rynku polskiego.

Ponadto poruszono temat narastającego wykorzystania polskiej marki puchu w sprzedaży internetowej i wysyłkowej wyrobów pościelowych o niższej jakości, lokujących się w segmencie rynku masowego. Zjawisko obserwowane w ostatnim czasie na rynku japońskim niewątpliwie grozi utratą prestiżu i renomy polskiego puchu i wymaga interwencji polskiej branży pierzarskiej.

Pośród innych tematów omówiono również aktualną sytuację w zakresie hodowli gęsi i kaczek w Polsce, ograniczenia w dostępności surowca pierzarskiego oraz negatywne skutki ptasiej grypy, która zdziesiątkowała hodowlę drobiu w Europie, w tym Polskę, na przełomie lat 2016/2017. 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież