Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Krajowa Rada Drobiarstwa ogłosiła projekt "Wsparcie ekspansji polskiego sektora drobiarskiego na wybranych rynkach krajów trzecich". Teraz czeka na oferty dotyczące realizacji projektu.

 Chodzi m.in. o takie działania jak organizacja stoiska targowego na targach Food and Hotel Asia w Singapurze, organizacja  misji do Chin, udział w spotkaniu ze służbami weterynaryjnymi  i

administracją publiczną dotyczącym rozwoju eksportu drobiu z Polski do Chin czy o organizację misji handlowej do RPA. Termin składania ofert upływa 7 marca.

Sprzedaż zagraniczna polskiego drobiu to filar rozwoju branży. Od lat bilans handlu zagranicznego jest

dodatni, tzn. eksport przewyższa import i z roku na rok saldo obrotów się powiększa. W 2016 r. nadwyżka eksportu stanowiła 977 tys. ton., osiągając wartość bliską 1,8 mld Euro. Blisko 90% wpływów ze sprzedaży zagranicznej pochodzi z rynku unijnego, pozostały eksport to sprzedaż do państw trzecich, gdzie głównymi odbiorcami jest Ukraina, Hongkong, Chiny i państwa afrykańskie. Rozwój eksportu do krajów pozaunijjnych jest warunkiem utrzymania wzrostowego trendu w produkcji polskiego drobiu - podaje KRD-IG.

 

 

Źródło: KRD-IG

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież