Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Kilka dużych firm outdoorowych postanowiło inwestować w bardziej zrównoważony rozwój- czytamy na portalu powder.com.

Puchowa kurtka jest kluczowym elementem garderoby każdego narciarza i nie tylko. Spełnia dwa podstawowe warunki zimowej odzieży: daje komfort i ciepło.

Za wygodą i ciepłem idzie cena…  Puchowe kurtki  powstają dzięki wykorzystaniu puchu kaczek i gęsi. Niestety często puch i pierze pozyskiwane są w niehumanitarny sposób, czyli z żywych podskubów. W ostatnich latach wprowadzono nowe, syntetyczne wypełnienia imitujące puch, ale ciepło, które wytwarza, masa  i trwałość kurtek nie może równać się z ich puchowymi odpowiednikami. To sprawia, że wielu producentów powraca po naturalne wypełnienie na farmę, inwestując w zrównoważone praktyki. Do takich firm należą The North Face i Patagonia.

Patagonia zobowiązała się do używania w swoich produktach wyłącznie certyfikowanego pierza i puchu, to oznacza, że bez problemu można prześledzić łańcuch dostaw. "Ludzie muszą zdawać sobie sprawę z tego, że ubrania, które mają na sobie, mogą mieć pozytywny lub negatywny wpływ na naszą planetę. Świadomy konsument pyta o produkt,  to właśnie te pytania skłaniają firmy do podjęcia kroków we właściwym kierunku " – mówi Corey Simpson, koordynator ds. Komunikacji w Patagonii. „Możliwość śledzenia łańcucha dostaw daje klientom pewność, z czego jest zrobiony produkt i skąd pochodzi" - dodaje Simpson.

 Również w 2014 r. The North Face wprowadziło Responsible Down Standard. Certyfikat to dowód na to, że puch i pierze używane  w produktach, nie pochodzą z żywych podskubów lub od ptaków karmionych siłowo. Pracując razem z Textile Exchange, globalną organizacją non-profit zajmującą się działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej i tekstylnej, The North Face udostępniło RDS społeczeństwu, umożliwiając firmom zewnętrznym stosowanie standardu do certyfikacji w ich własnych łańcuchach dostaw. Ponad 90 innych firm przyjęło RDS, w tym Marmot, Outdoor Research, L.L. Bean i Black Diamond. 

Podczas gdy produkty puchowe stanowią jedynie ułamek tego, co wiele z tych firm produkuje rocznie, nacisk na zrównoważony rozwój jest krokiem w dobrym kierunku, aby stworzyć bardziej zrównoważony przemysł odzieżowy.

https://www.powder.com/gear/sustainable-down-insulation/

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież