Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Gdziekolwiek jedziesz, nad morze czy w góry, wakacje i zmiana miejsca mogą zakłócić sen. Jest na to sposób!

Kiepskie łóżko w hotelowym pokoju, zużyta poduszka, to wszystko może wpłynąć na komfort snu. Co robić? Noc przed wielką wyprawą, wiele osób śpi tylko ok. 5 godzin, a wszystko w związku ze stresem przedwyjazdowym. Utrata nawet 1,5 godziny może spowodować zmęczenie następnego dnia. I tak zaczyna się tzw. wakacyjny "dług senny". Co robić? Wyśpij się przed wyjazdem - 8 godzinny sen to podstawa.

Jeśli zmieniasz strefę czasową, twój wewnętrzny zegar protestuje. A to może wpływać na sen przez kilka kolejnych dni. Rada? Stopniowo dostosowuj swój czas do nowej strefy czasowej. Jeśli to możliwe, wybierz taki lot, by wylądować w środku dnia. Nie zapomnij spakować zestawu do spania w bagażu podręcznym. Pomogą dobra maska ​​ i zatyczki do uszu.

Ciężka może być również pierwsza noc w nowym miejscu. Potwierdzają to badania American Academy of Sleep Medicine. Co robić? Spraw, by pokój był przytulny i przygotowany do snu. Opuść żaluzje, ustaw temperaturę. Pamiętaj o herbacie rumiankowej i czytaniu przed
snem. To wycisza. 

Jeśli jesteś alergikiem, upewnij się przed wyjazdem czym wypełnione są poduszki i kołdry. Zawsze możesz zabrać ze sobą swoja ulubioną poduszkę!

 

źródło: Better Sleep Council