Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak zapewnić sobie spokojny sen w ciepłe dni? Oto kilka wskazówek.

Wysokie temperatury mogą zakłócić sen. Problem dotyczy i dzieci i dorosłych.  Dlaczego trudniej spać, gdy jest gorąco? Zazwyczaj temperatura ciała nieznacznie spada, gdy zbliża się pora snu. Ten naturalny spadek temperatury sygnalizuje mózg: „Czas do łóżka?” Ale
obniżenie temperatury ciała jest trudniejsze, jeśli temperatura powietrza jest wysoka, a jeszcze trudniej, gdy jest wilgotno.
Ale to nie tylko wyższe temperatury w lecie sprawiają, że jesteś niespokojny, wpływ na sen ma także światło słoneczne.

Co robić? Zdecyduj się na zasłony i rolety we wszystkich oknach sypialni, a twój pokój pozostanie chłodniejszy w dzień i w noc. Weź zimny prysznic przed snem. Ochłodź swoją sypialnię. Użyj obrotowego wentylatora, rozważ także zakup  chłodzących produktów do
sypialni, takich jak poduszki, prześcieradła, a nawet materace.
Trzymaj szklankę lub butelkę wody wypełnioną zimną wodą, obok łóżka. Wypij trochę zimnej wody przed snem, aby obniżyć temperaturę ciała.
Śpij w lekkich piżamach z oddychających tkanin.

 

źródło: Better Sleep Council