Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Czy myśl o rodzinnej nocnej rutynie nie daje ci spokoju? Powrót do szkoły nie jest łatwy, ale można to zmienić. 

Właściwy sen to podstawa udanego powrotu do szkoły. Nowy rok szkolny oznacza większy stres dla wszystkich członków rodziny. Sen pomaga regulować emocje, dzięki czemu każdy może lepiej poradzić sobie z nowymi wyzwaniami. Sprzyja koncentracji, a nawet kreatywności, poprawia wydajność. Zacznij od powrotu do rutyny. Nasze mózgi uwielbiają przewidywalność, więc ułatw im to, przygotuj harmonogram snu. Tworząc swój plan, zastanów się ile powinieneś spać. Dla dorosłych jest to zwykle około 7 godzin, dla dzieci 9-10 godzin. Zostaw wystarczająco dużo czasu na poranną rutynę. Trzymaj się godziny pobudki; wszyscy wstają o wyznaczonej porze, bez względu na wszystko.

Wieczorem weź ciepłą kąpiel, przewietrz sypialnię. Po wstaniu z łóżka wpuść dzienne światło do sypialni. Co z dziećmi? Jak sprawić, by powrót do rodzinnej nocnej rutyny był możliwy? Uczniowie  mają nowe ubrania i buty, nowe ołówki, kalkulatory i pudełka na lunch - dlaczego nie odświeżyć ich sypialni? Ich przestrzeń powinna być miejscem, w którym czują się szczęśliwi i bezpieczni. Zadbaj o odpowiedni rozmiar łóżka, nową, wygodną poduszkę i kołdrę.